Vložil do bankomatu 16 500 eur v hotovosti, přístroj se vypnul a bankovky spolkl: technik, který byl poblíž, nevěděl, co dělat.

„Bankomat začal přepočítávat poslední bankovky a najednou se vypnul. Moje karta vypadla a monitor zčernal. Peníze zmizely,“ vypráví postižená.

Majitel obchodu, zvyklý ve svém obchodě manipulovat s velkými částkami hotovosti, se nedávno setkal s neobvyklou událostí. Každý týden chodí vybírat hotovost z bankomatu své banky, ale nedávno mu tento jednoduchý úkon způsobil více než tři týdny bolesti hlavy a zpochybnil fungování bankovní sítě, do které patří některé z největších finančních institucí v zemi.

Ten den šel , aby si vybral 16 500 eur v bankomatu , jako obvykle , rozdělil je na tři části: nejprve 150 bankovek po 50 eurech, pak dalších 100 bankovek stejné hodnoty a nakonec 200 bankovek po 20 eurech. Podle slov poškozeného proběhly první vklady bez problémů. Vše se však změnilo, když vložil poslední svazek bankovek .

Vložil do bankomatu 16 500 eur v hotovosti, přístroj se vypnul a bankovky spolkl: technik, který byl poblíž, nevěděl, co dělat.

„Restartoval bankomat, ale po penězích nebylo ani stopy. Žádný doklad o transakci, vůbec nic.“

„Bankomat začal přepočítávat posledních několik bankovek a pak se náhle vypnul. Moje karta vyskočila a obrazovka zčernala. Peníze zmizely,“ řekl poškozený.

Během incidentu byl na místě IT specialista, který prováděl technickou údržbu bankomatu. Když narazil na chybu, pokusil se bankomat restartovat, ale nenašel ani potvrzení o vkladu, ani jakýkoli důkaz o transakci. „Restartoval bankomat, ale žádné stopy po penězích nebyly. Žádný důkaz o transakci, vůbec nic,“ vysvětlil podnikatel. V rámci kontroly se technik pokusil simulovat další transakci doplnění , ale bankomat se okamžitě znovu porouchal.

Tyto dvě chyby odhalily mezeru v řízení odpovědnosti .

Vložil do bankomatu 16 500 eur v hotovosti, přístroj se vypnul a bankovky spolkl: technik, který byl poblíž, nevěděl, co dělat.

„Teď vím, že už nikdy nebudu věřit takovému bankomatu.“

Majitel obchodu si stěžoval v bance, ale dostal mnoho protichůdných odpovědí. „Řekli mi, že s tím nemohou nic dělat,“ říká. Navzdory opakovaným pokusům vedoucího pobočky kontaktovat centrálu nikdo nebyl schopen během několika dní získat konkrétní informace o tom, kde se peníze nacházejí.

Situace, která trvala více než tři týdny, zanechala v podnikateli hlubokou nedůvěru. „V našem případě se 40 procent plateb stále provádí v hotovosti. Vkládám peníze každý týden, většinou bez jakýchkoli problémů. Ale teď vím, že už nikdy nebudu důvěřovat takovému bankomatu,“ řekl.

Nakonec se po dlouhých jednáních vše vyřešilo. Podle zástupce společnosti „byly peníze vybrány a vráceny příslušné bance, která je vrátí klientovi“.

Společnost spojuje potíže s neúmyslným zásahem návštěvníka, který způsobil technickou chybu, a zdůrazňuje, že se jedná o výjimečný případ. „Pouze 0,05 % vkladů je důvodem soudního řízení. Takové případy vyžadují hloubkovou analýzu a pečlivé prošetření ve spolupráci s bankou klienta,“ vysvětlil expert. Téměř měsíc po incidentu byl vklad ve výši 16 500 eur konečně připsán na účet oběti, čímž byla záležitost uzavřena.

Přejít nahoru